dissabte, 14 de maig del 2016

Projecte APS


Bona vesprada!

Hui us parlaré del projecte APS que va finalitzar aquest dimecres amb tots els companys i companyes de la classe d'organització en el col·legi Federico Garcia Lorca al costat de la Facultat de Magisteri.

Principalment, aquest projecte 
és tracta de compartir aprenentatges amb els xiquets que et designen i poder fer aprenentatge servei, és a dir, poder compartir amb els xiquets i xiquetes allò que més els agrada i també recordar allò que s'ha donat. A mi en concret, em va tocar un xiquet i una xiqueta; Olívia i Joan. Vaig poder conéixer-los millor per poder saber els seus gusts respecte als contes i les activitats que volien fer.

Vaig fer un conte de goma eva amb diferents paisatges convinant allò que més els agradava i desprès realitzar activitats; com per exemple, unes mascares, dibuixos lliures per a què lliurement pogueren dibuixar sobre allò que havien llegit per a que reflexionaren.

Així vàrem estar uns 3 dies i un matí varen anar tots els xiquets del col·legi d'excursió a la Universitat per a vorer tot el recinte i poder contar un conte entre tots i totes. L'últim dia vàrem realitzar l'obra musical dels tres porquets i vàrem fer mascares, en el meu cas de llops i pegarem cartells de les nostres mans que vàrem fer amb pintura.

Va ser una gran experiencia, ja que no sabia de la seua existència, per tant, és una bona manera de poder fer pràctiques amb els xiquets i per a què tots ens el passem bé fent allò que ens agrada; ensenyar.

Aquest és un dels materials que vaig realitzar als xiquets;











Fins a la pròxima!

dimarts, 3 de maig del 2016

"PRINCIPE VALIENTE"


Bona nit!

Hui, us vaig a parlar de la visita que vaig fer a l'escola Infantil "El príncipe valiente" en Manises de 0 a 3 anys. La veritat és que es l'escola infantil més creativa que he vist, ja que només entres s'observen moltes manualitats que han fet entre tots i els xiquets del centre, com també la música que posen només entres per a poder causar una bona impressió tant a pares, mares com a tots i a totes.

En la visita al centre ens va acompanyar un home que treballa allí, en tot moment ens explicava tots els canvis que s'havien produït en l'escola, varen entrar en cada aula, vàrem saludar i veure als xiquets i xiquetes que és trobaven allí, és a dir, visitaren tota l'escola infantil des d'una punta a l'altra.

És una escola que està marcada per la innovació i la creativitat, per tota l'escola pots veure colors clars i vius. Una de les aules que més em va impactar va ser una sala en la qual feien teatre i altres activitats era obscura però destacaven els colors fluorescents i feia la sala més lluminosa. Altre dels espais que més em va agradar varen ser les aules en general, ja que no tenien una disposició com algun col·legi normal sinó que es podien observar com hi havia sofàs o coixins en les aules. Altre espai que em va agradar va ser el pati perquè era molt gran, ja que així els xiquets i xiquetes poden gaudir més.

Us deixe algunes fotos de l'escola per a què vosaltres mateixos/es observeu com és de creativa e innovadora, jo la recomane!








Fins la pròxima!!

dissabte, 12 de març del 2016

DIA DEL PARE


Bon dia!

Aquesta setmana el 19 de març és el dia del pare, per tant, he pensat en dedicar aquest post per a pensar activitats i treballs manuals que els xiquets i les xiquetes poden realitzar tant en l’aula o en casa si volen continuar amb l’activitat.




En aquestes duess manualitats amb rotllos de paper, pintures, cartolines i retoladors es poden fer regals molts senzills.












Aquestes dues manualitats són de les que més m'agraden perquè amb pinces, pintura i pals de gelat es pot fer un regal molt creatiu!





Per ultim, cal destacar aquest treball manual que amb fieltro, retoladors i tela es fan separadors de fulles els quals es poden fer personalitzats.

Espere que us agrade!










divendres, 11 de març del 2016

FALLES

Bon matí!

Com ja estem en Falles m’agradaria fer un post d'activitats que es poden realitzar al col·legi durant l' ultima setmana de Falles. Així, els xiquets poden aprendre un poquet més sobre les celebracions de la Comunitat Valenciana.

Per exemple, es poden donar fitxes per a què aprenguen vocabulari nou i ací cada any poder afegir i aprendre més.

Us deixe aquestes imatges que poden ajudar per a realitzar activitats a les aules, també poden aprendre cançons o inclòs els xiquets i xiquetes poden fer-se amb l’ajuda dels mestres algun accessori faller.

















Espere que gaudiu la setmana de Falles i que us agraden aquestes fitxes d’activitats!! 




dimecres, 2 de març del 2016

LES AULES HOSPITALÀRIES

Bon matí!

Hui parlaré sobre els docents que treballen en les aules hospitalàries, ja que la funció que tenen als hospitals pense que és molt important i sobretot ajuden i ensenyen als xiquets perquè el seu aprenentatge siga endavant.

L’objectiu principal de l’aula hospitalària és l’atenció escolar dels xiquets hospitalitzats, en aquestes aules són atesos xiquets que durant un cert temps o període més o menys llarg, pateixen diversos trastorns ja siguen físics, malalties, ruptures o operacions, per tant, deuen ser ingressats en un hospital.

D’aquesta manera, els xiquets poden continuar amb el procés educatiu amb total normalitat dins d’un ambient que no és igual al familiar, escolar i social, ja que es troba fora del que han viscut els xiquets.

Les aules hospitalàries posseeixen característiques que fan que l’activitat a desenvolupar siga diferent, per això aquestes aules deuen ser espais lliures, flexibles atenent únicament a les necessitats del xiquet hospitalitzat perquè més endavant es puga incorporar a les seues tasques escolars.
Les actuacions dels mestres i de les mestres que treballen en aquestes aules deuen tenir en compte totes les circumstàncies que rodegen al xiquet hospitalitzat; la desmotivació, l’ansietat etc.

Aquests docents, tenen un paper molt important perquè ells poden emprar tècniques per poder fomentar la creativitat, les habilitats i capacitats de manipulació, el perfeccionament de les destreses i introduir la utilització de les noves tecnologies entre altres.

En aquestes actuacions, s'ha de tindre molt present dos components fonamentals, en tot procés educatiu s'ha d'incloure tant el personal sanitari com tota la comunitat educativa per a fer possible l’ensenyança dels xiquets i xiquetes per a fomentar bones relacions entre tots.

Ací a València en molts hospitals hi han aules hospitalàries, al hospital la Fe en la seua web podeu observar com son les aules i com treballen els mestres.


http://www.lafe.san.gva.es/unidad-pedagogica-hospitalaria 

Espere que vos agrade!


                                                                                                   

dimarts, 1 de març del 2016

L'EDUCACIÓ EN FINLÀNDIA


 Bona nit!

M’agradaria haver tractat aquest tema abans, ja que l’escola en Finlàndia em pareix un exemple a seguir. Uns companys i jo em realitzat en l’assignatura d’organització un treball sobre aquest tema on expliquem les diferències que hi ha entre l’educació en Espanya i en Finlàndia. Altres punts que tractem són les metodologies que s’utilitzen i perquè el sistema educatiu Finlandés té tant èxit educatiu.
Pel que fa a l’educació en Espanya, s’observa que respecte a les lleis educatives que s’han establert són per interessos ideològics. Aquestes lleis les fan els polítics i no deixen participar a cap membre del sistema educatiu, són molt poques les lleis que han establert avanços en l’educació.
Pel contrari en Finlàndia, s’observa que les lleis educatives que es fan, s’estableixen mitjançant uns consens entre polítics, mestres, és a dir, tenen en compte qualsevol opinió dels mestres. Per als finlandesos els mestres són persones molt importants en la societat perquè formen a les futures generacions no com en Espanya perquè tant la nostra carrera com la nostra professió ha perdut prestigi.
Aquests aspectes respecte a Espanya són alguns dels errors que és produeixen en l’educació, per tant, és necessari que en temes de l’educació compten amb l’ajuda de docents i alguns dels agents de l’educació per a què s’aconseguisca avanços en l’educació. És veritat que per a què Espanya tinga un sistema educatiu paregut al de Finlàndia necessita molt de temps per a poder adaptar metodologies en l’aula, augmentar la formació dels docents i sobretot poder canviar la cultura i l’opinió que es té sobre els docents i l’educació.

Gràcies a aquest treball he pogut saber més sobre l’educació en Finlàndia tant la seua història com la seua evolució educativa i quines coses deurien canviar en Espanya per a què en el nostre sistema educatiu es produïsca un avanç i “una educació de qualitat”.   







En aquestes imatges podeu observar com són algunes aules de les escoles en Finlàndia i els espais que tenen els xiquets. Si voleu saber més podeu informar-vos en internet i veure algun programa que s’ha fet respecte aquest tema, jo recomane el programa de Salvados on es parla de l’escola en Finlàndia.

Espere que vos agrade! 


http://www.dailymotion.com/video/xx9uft_salvados-cuestion-de-educacion_shortfilms

dilluns, 28 de desembre del 2015

FINALITZACIÓ DEL QUATRIMESTRE


Bon dia!


Per a finalitzar aquest quatrimestre, m’agradaria destacar la importància que ha tingut l’assignatura Organització del espai escolar ja que ha sigut una assignatura marcada per la pràctica i la participació de tot i de totes.

S’ha variat teoria amb pràctica i en Magisteri és molt important convinar això ja que desprès en la pràctica alguns dels aspectes que s’han dit en l’aula es poden aplicar, en quant a les classes han sigut molt dinàmiques i divertides per tant, ha sigut molt positiu perquè així ens hem pogut conèixer millor tots.

Altre dels aspectes que destacaria són els treballs grupals ja que s’han dedicat moltes classes per a realitzar-los, s’han tractat temes molt importants que ens poden ajudar en l’aula el dia de demà per a poder defendre’ns del tema, és a dir, destaque aquest aspecte ja que crec que és necessari la cooperació i participació de tots per poder reflexionar sobre temes que com a docents tenim que debatre i conèixer.

En general, és una de les assignatures en la qual estic més contenta per tot el que s’ha realitzat a més del que s’ha anomenat anteriorment com també les lectures, les activitats voluntàries entre altres.

Espere que vos haja agradat, disfruteu de les fetes i fins la pròxima!